Мобилно меню

Представиха в Дубай предимствата на Варна като туристическа дестинация

По време на първо по рода си събитие бяха целогодишните възможности за ваканция в морската столица
Представиха в Дубай предимствата на Варна като туристическа дестинация

Туристическият потенциал на Варна бе представен по време на първо по рода си роудшоу в Дубай (Обединени арабски емирства), организирано в сътрудничество с Министерството на туризма на България и Алианс Българско Черноморие. 

В рамките на престижното събитие пред водещи туроператори и пътнически агенции от региона на Близкия и Средния Изток бяха показани туристическите качества на Варна като атрактивна целогодишна дестинация. Събитието се проведе в контекста на предстоящото откриване на директната въздушна линия Варна – Абу Даби - в края на март, която ще се изпълнява три пъти седмично от Wizzair и ще улесни пътуванията, като създаде допълнителни възможности за повишаване на двустранния туристически поток. 

Основен фокус в представянето на Варна беше поставен върху морския и развлекателния, СПА и уелнес туризъм, културно-историческия туризъм, както и възможностите за провеждане на бизнес форуми и международни срещи. Сред акцентите в представянето бе и най-старото обработено злато в света, което се съхранява в Регионалния исторически музей в морската столица. 

Събитието събра над 100 представители от ОАЕ – туроператори, пътнически агенции и инвеститори, както и водещи варненски хотелиери, инкаминг агенции и представители на "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД и Wizzair. 

Следващата стъпка в популяризирането на морската столица на международно ниво ще бъде участието на Община Варна в едно от най-значимите туристически изложения – Arabian Travel Market, което ще се проведе от 28 април до 1 май 2025 г. Доброто представяне на града на този утвърден туристически форум ще допринесе също за разширяване на контактите с международни партньори и за привличане на нови групи туристи към Варна и региона, посочват експертите от общинска дирекция "Туризъм".

2025 © Варна е

Над 50% от българите предпочитат ваканция в България пред пътуване в чужбина

Близо 70% от анкетираните смятат, че туристическият ни продукт се подобрява през последните пет години
Над 50% от българите предпочитат ваканция в България пред пътуване в чужбина

Национално представително проучване за нагласите на българите към туризма и почивките в страната е реализирано по поръчка на ресорното ни министерство. Резултатите от него бяха представени навръх Световния ден на туризма. 

Данните показват, че България остава предпочитаната дестинация за нашите сънародници – 51% от анкетираните заявяват, че избират почивка у нас, докато едва 10% насочват интереса си към чужбина.

"България е водещият избор на българските туристи и това е най-голямото признание за нашите усилия. Достъпност, сигурност и преживяване са трите основни фактора, които определят българския туризъм. Задължение на държавата е да създава политики, които да насърчават развитието на сектора и да гарантират качествен продукт. Тези резултати са ясен знак, че вървим в правилната посока, но и отговорност да работим още по-усърдно. В Световния ден на туризма трябва да си припомним, че туризмът е повече от икономика – той е култура, идентичност и възможност да покажем България на света", заяви ресорният министър Мирослав Боршош.

През последната година най-голям дял от пътувалите са направили едно или две пътувания с туристическа цел, а 83% заявяват, че планират пътувания в България през следващите шест месеца. Сред основните причини за този избор се открояват по-ниските разходи спрямо пътуване в чужбина, кратките разстояния и по-лесната организация, познатият език и култура, както и природните дадености на страната. Изследването потвърждава положителните нагласи към развитието на туристическия продукт – 67% от анкетираните смятат, че той се подобрява през последните пет години.

Морските дестинации продължават да са най-популярни, но расте и интересът към планинския, СПА и културно-историческия туризъм.

Сред сферите, в които туристите очакват подобрения, са инфраструктурата, качеството на обслужването и чистотата на обектите и околната среда.

2025 © Варна е