Мобилно меню

Представиха в Дубай предимствата на Варна като туристическа дестинация

По време на първо по рода си събитие бяха целогодишните възможности за ваканция в морската столица
Представиха в Дубай предимствата на Варна като туристическа дестинация

Туристическият потенциал на Варна бе представен по време на първо по рода си роудшоу в Дубай (Обединени арабски емирства), организирано в сътрудничество с Министерството на туризма на България и Алианс Българско Черноморие. 

В рамките на престижното събитие пред водещи туроператори и пътнически агенции от региона на Близкия и Средния Изток бяха показани туристическите качества на Варна като атрактивна целогодишна дестинация. Събитието се проведе в контекста на предстоящото откриване на директната въздушна линия Варна – Абу Даби - в края на март, която ще се изпълнява три пъти седмично от Wizzair и ще улесни пътуванията, като създаде допълнителни възможности за повишаване на двустранния туристически поток. 

Основен фокус в представянето на Варна беше поставен върху морския и развлекателния, СПА и уелнес туризъм, културно-историческия туризъм, както и възможностите за провеждане на бизнес форуми и международни срещи. Сред акцентите в представянето бе и най-старото обработено злато в света, което се съхранява в Регионалния исторически музей в морската столица. 

Събитието събра над 100 представители от ОАЕ – туроператори, пътнически агенции и инвеститори, както и водещи варненски хотелиери, инкаминг агенции и представители на "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД и Wizzair. 

Следващата стъпка в популяризирането на морската столица на международно ниво ще бъде участието на Община Варна в едно от най-значимите туристически изложения – Arabian Travel Market, което ще се проведе от 28 април до 1 май 2025 г. Доброто представяне на града на този утвърден туристически форум ще допринесе също за разширяване на контактите с международни партньори и за привличане на нови групи туристи към Варна и региона, посочват експертите от общинска дирекция "Туризъм".

2025 © Варна е

В Германия, Полша и Румъния: Рекламират Варна като целогодишна туристическа дестинация

Целта е да се популяризират разнообразните възможности за ваканция в морската столица
В Германия, Полша и Румъния: Рекламират Варна като целогодишна туристическа дестинация

Община Варна се представя през ноември в три международни туристически изложения на най-важните чуждестранни пазари - Германия, Полша и Румъния. Целта е да се засили присъствието на водещите европейски пазари и да утвърди Варна като привлекателна целогодишна туристическа дестинация.

Първата спирка е международната туристическа борса "Touristik & Caravaning" в Лайпциг, която ще се проведе от 19 до 23 ноември. Изложението е сред най-значимите за крайни клиенти в Германия и именно в този период туристите планират своите почивки за следващата година. Варна и близките курорти вече присъстват широко в ранните каталози на германските туроператори за сезон 2026, а интересът към региона продължава да расте. От началото на годината до края на октомври 79 987 германски туристи са пренощували във Варна – ръст от 35% спрямо 2024 г., а реализираните нощувки достигат 573 301, което е увеличение от 30%. Принос за тази положителна тенденция имат двата проекта, с които Община Варна участва в "Програмата  за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини в Република България" на Министерството на туризма през 2024 година. Принос отбелязват и увеличеният полетен капацитет през сезон 2025 и реализираните домакинства през месеците май и юни на Erlebe Bulgarien (Открий България) – събитие, привлякло 250 представители на немски и швейцарски туроператори, авиокомпании, туристически организации и агенции и годишната конференция на RITA AG – водеща организация на независими пътнически и ваканционни консултанти в Германия.

Паралелно с това Варна ще бъде представена и в най-голямото туристическо изложение в Полша – ITTF Warsaw, което също се провежда от 19 до 23 ноември. Полският пазар е сред водещите за България, а дестинация Варна традиционно е предпочитана от полските туристи за семейни морски почивки. През сезон 2025 близо 57 000 полски граждани са избрали Северното Черноморие, като са реализирали почти 380 000 нощувки. Варна привлича полските туристи предимно с пакетите за морски семейни почивки, но е атрактивна и със своите спа и уелнес центрове. Полските граждани се интересуват също така и от възможности за вело, къмпинг, рафтинг туризъм и младежки лагери. Пред полските туристи Варна ще се представи с богати рекламни материали на родния им език – подход, който се оценява високо от посетителите на форума.

Третото участие е на туристическата борса TTR в Букурещ от 20 до 23 ноември – ключово събитие за най-големия чуждестранен пазар за Варна. Румъния формира 30% от общия туристопоток към града. За периода януари–октомври Варна е посетена от почти 310 000 румънски туристи – с 6% повече от миналата година, а реализираните нощувки надхвърлят 1 280 000 (+5%). На есенния форум в Букурещ традиционно интересът на посетителите е насочен към търсене на атрактивни оферти за Коледа и Нова година. Акцент ще бъдат и културно-историческите обекти, както и богатите възможности за спа и уелнес туризъм, позициониращи града като интересно място за посещение през всички сезони.

2025 © Варна е / снимка: Пресцентър Община Варна