Мобилно меню

Полети до 85 дестинации са извършвани от летище Бургас през 2022-ра

Най-много чуждестранни туристи са пристигнали от Полша
Полети до 85 дестинации са извършвани от летище Бургас през 2022-ра

 

1,63 милиона пътници са обслужени през изминалата 2022-ра на Летище Бургас, което е ръст със 72% спрямо предходната година, съобщават от фирмата концесионер на аеропорта в морския град. Изпълнени са полетни програми на 50 авиокомпании до 85 дестинации. Едномилионният пътник на летище Бургас през 2022-ра е посрещнат още в началото на месец август.

Петте страни от които на морския аеропорт са обслужени най-много пътници са: Полша (421 хиляди), Великобритания (372 хиляди), Чехия (201 хиляди), Германия (155 хиляди) и Израел (79 хиляди).

Водещите дестинации от Бургас са: Лондон, Варшава, Прага, Катовице и Тел Авив.

6 нови авиокомпании са изпълнили полети от и до Летище Бургас през изминалата година. Допълнени са и 3 нови маршрута към летищното портфолио – Анталия в Турция, Зиелона Гора и Полша и Бари в Италия.

Общо 12 293 полета са обслужени на летище Бургас през 2022-ра, като 5489 от тях са редовни, а 5169 - чартърни. Най-голям брой чартърни полети са обслужвали дестинациите Катовице, Прага, Варшава, Тел Авив и Манчестър.

Най-натоварените месеци на летище Бургас през 2022-ра са били юни, юли и август, като най-много пътници са били обслужени на 29 юли – общо 25 686 са преминали през летището на този ден.

Общо 6244 тона карго и поща са били превозени през годината.

2023 © Варна е / снимка: Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт АД / пресцентър

Емил Радев: Черноморският регион е уязвим

Варненският евродепутат акцентира върху тревожната тенденция с увеличаващите се смущения в глобалната навигационна система и необходимостта от спешни мерки в ЕС
Емил Радев: Черноморският регион е уязвим

Смущенията в глобалната навигационна система се увеличиха лавинообразно след началото на войната в Украйна и Черноморският регион е особено уязвим. Това заяви евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП Емил Радев по време на дебатите в Европейския парламент относно новите заплахи за въздушния и морския транспорт и необходимостта от спешни мерки в ЕС.

"Част от руските системи за смущаване и нарушаване на сигналите като "Оптима–2.2", "Поле–21", "Мурманск–БН" са разположени на полуостров Крим", посочи Радев, подчертавайки рисковете за региона. Той цитира данни за България, които ясно показват тревожната тенденция. "От един през 2021 г., случаите са се увеличили до 183 през 2022 г., 199 през 2023 г., 312 през 2024 г., а до септември тази година са 128. В тази статистика попада и случаят с полета на председателя на Европейската комисия на 31 август", отбеляза българският евродепутат.

"Да, самолетите и корабите могат да се справят и без сателити. Но заплахите растат, а Европа не може да си позволи да бъде парализирана при атака", добави Емил Радев, като повдигна въпроса за готовността на ЕС да се защити при хибридни нападения.

При изказването си от трибуната на ЕП евродепутатът изтъкна три неотложни задачи пред държавите членки – "да гарантираме безопасността на гражданите, да защитим инфраструктурата и да укрепим стратегическата автономност на ЕС."

В рамките на дебатите Андрюс Кубилюс, еврокомисар с ресор "Отбрана и космическо пространство", започна изказването си с благодарност към пилотите, които въпреки заглушаването на сателитната система за навигация са приземили безопасно самолета при полета на председателя на ЕК Урсула фон дер Лайен за България. 40% от гражданските полети се извършват в зони, където има заглушавания, коментира Кубилюс. Той информира, че от юли европейската система "Галилео" разполага с нови възможности и осигурява защита от спуфинг атаки, която след 2027 г. ще бъде още по-усъвършенствана. Наред с устойчивостта на инфраструктурата, еврокомисарят изтъкна и ролята на криптираните навигационни сигнали. Предстои оборудване на сателитите с нови средства за наблюдение на радиочестотния спектър. Предвиждат се съвместни мерки с държавите членки за укрепване на гражданската и военната сигурност и развитие на националните наземни способности. Еврокомисарят обяви, че ЕК вече подготвя план за действие за авиацията и за създаването на експертна група, която заедно с държавите членки и Агенцията за морска безопасност да се бори с намесата по море.

2025 © Варна е / снимки: Пресцентър Емил Радев