Мобилно меню

Директна телефонна линия при кризисни ситуации, активира ЕНЕРГО-ПРО

Тя ще служи за подаване на сигнали от областните администрации и кметовете на населените места, които бедстват
Директна телефонна линия при кризисни ситуации, активира ЕНЕРГО-ПРО
543

Общи действия при кризисни ситуации обсъдиха областни управители от Североизточна България на среща в Плиска. Във форума се включиха и мениджъри от ЕНЕРГО-ПРО Варна и ЕРП Север.

По време на срещата бяха коментирани начини за взаимодействие и ефективно подпомагане с цел съкращаване на времето за отстраняване на възникнали аварии. Управителите на ЕНЕРГО-ПРО Варна Ангел Ангелов и Анжела Тонева дадоха своите предложения за подобряване на координацията и общите действия на отговорните институции при кризисни ситуации. Те изразиха увереност, че съгласуваните действия между електроразпределителното дружество и институциите ще спомогнат за навременното справяне с прекъснато електрозахранване в бедстващи райони. Като една от важните стъпки в тази посока ЕНЕРГО-ПРО ще активира директна телефонна линия за приоритетно свързване и за подаване на сигнали от страна на областните администрации и кметовете на населените места. Линията ще работи по време на кризисни ситуации.

„Направихме всичко възможно спрямо извънредните ситуации през ноември миналата година“, подчерта Ангел Ангелов по време на срещата. Това потвърдиха и областните управители. „Служителите ни работиха денонощно, пренасочихме екипи от по-малко засегнати територии, своевременно организирахме оборудване. Разбира се, съчувстваме на всички хора, които останаха по-дълго без електрозахранване. Въпреки това няма как да поддържаме целогодишно преоразмерени екипи заради ситуации, които се случват извънредно. Стриктно изпълняваме инвестиционните си задължения и дори планираме увеличение от 25% на инвестиционната ни програма за следващия регулаторен период дори и при несъответстващо на реалната инфлация в страната увеличение на цените на електроенергията“, допълни той.

Подчертано беше, че от съществено значение за бързата намеса на екипите на електроразпределителното дружество при аварии е осигуряването на достъп до съоръженията. При подобни случаи с масово продължително прекъсване на електрозахранването задължително е да се обяви бедствено положение от страна на местната власт в засегнатите райони, както и последваща ускорена мобилизация на техниката и екипите на АПИ при силен снеговалеж. Тези мерки ще допринесат за навременно достигане на екипите на ЕРП Север до отдалечени и труднодостъпни места и ще ограничи времето без ток в тях. Дружеството няма интерес да оставя потребителите без ток за дълго време и при наличие на условия за работа мобилизира екипите си и изпълнява стриктно лицензионните си задължения. Очакванията в тази връзка са АПИ да изгради инфраструктура, различна от черен път до всяко населено място, което ще спомогне за по-бързото възстановяване на електрозахранването в отдалечени малки населени места и махали.

Ръководството на ЕНЕРГО-ПРО потвърди необходимостта от съдействие от кметовете и кметските наместници за събиране на актуална информация за точките без захранване след аварийни ситуации, обхващащи цялото населено място, и предоставянето ѝ на екипите на дружеството при започване на възстановяването на мрежа ниско напрежение след приоритетното възстановяване на схемата на захранване на средно напрежение. Съдействието на местната власт би съкратило значително времето за локализиране и отстраняване на аварии от екипите, което ще доведе и до по-бързо възстановяване на електрозахранването на клиентите. Регулярната поддръжка на уличното осветление в непосредствена близост до съоръженията на ЕРП Север е друг фактор, който би предотвратил допълнителни щети върху електроразпределителната мрежа.

Посочена беше и друга сфера за съдействие от страна на местната власт – урегулиране на вилните зони с цел по-бързо изграждане на нови мрежи и улесняване на обслужването им от електроразпределителното дружество. В този смисъл, наложително е провеждането в тези райони на подробни устройствени планове (ПУП) и общи устройствени планове (ОУП). За безпроблемната по-нататъшна работа по изграждането на нови съоръжения важно е да се продължат процедурно дейностите на Общините и след влизане в сила на един ПУП или ОУП.

Изискването за облекчен режим за изграждане на просеки в гористи местности беше поставено като тема, тъй като в редица случаи през последните месеци електроразпределителното дружество претърпя значителни щети по своите съоръжения, което доведе до значително удължаване на времето за отстраняване на авариите и предизвика неудобства за клиентите заради липсата на ток. Тук е необходима и корекция в законодателството по отношение на сервитутните зони, касаеща високата гориста растителност – в такива случаи за безопасната работа на мрежата е задължително разширяване на сервитутните зони с цел опазване целостта и гарантиране сигурната работа на съоръженията.

На срещата бяха коментирани предложения за актуализация на законодателството с цел ефективно управление възстановяването на мрежата след природни бедствия. Беше поставен въпросът за осигуряването на постоянен дежурен персонал в подстанциите на ЕСО по време на кризисни ситуации.

Срещата с институциите приключи с взаимен ангажимент за отчитане на направените предложения и продължаване на активното сътрудничество за справяне с бъдещи кризи.

2024 © Варна е / снимка: ЕНЕРГО-ПРО

Зелената зона за платено паркиране във Варна стартира от 20 ноември

Активна е нова функция в мобилното приложение Mpark – онлайн заплащане за "разскобване"
Зелената зона за платено паркиране във Варна стартира от 20 ноември

От 20 ноември 2025 г. във Варна започва да функционира новата зона за платено паркиране "Зелена зона". От тази дата потребителите ще бъдат таксувани чрез изпращане на SMS на номер 1353 или чрез мобилното приложение Mpark

Припомняме, че скоро изтича двумесечният гратисен период, който бе даден на гражданите, за да могат да подадат документите си за абонамент. До 17 ноември регистрираните абонаменти за "Зелена зона" са 10 600, от които 1850 са за подзона 7 – кв. "Чайка", обясни директорът на Общинското предприятие "Общински паркинги и синя зона" Добромир Арнаудов. Той посочи, че наличните паркоместа в "Зелена зона" са малко над 10 200, като са обособени 580 места за хора с увреждания. Арнаудов направи аналог със "Синя зона", където наличните паркоместа са 9 600, а регистрираните абонаменти - 14 500 броя. 

Продължава приемането на документи онлайн чрез Портала за управление на абонаменти за локално платено паркиране (portal.varnaparking.bg), както и в двата центъра за административно обслужване – на ул. "Александър Рачински" 29 и в офиса в Двореца на културата и спорта, с работно време от 8:30 до 17:30 ч. в делнични дни. 

От днес е в ход и опресняването на хоризонталната маркировка в "Зелена зона". За улеснение на гражданите вече е в сила нова функция в мобилното приложение Mpark – онлайн заплащане за "разскобване", каза още Арнаудов. 

"Зелената зона" ще работи в делнични дни от 9:00 до 19:00 ч., като максималният престой ще бъде до 5 часа без прекъсване.

Таксата за кратковременно паркиране е 1 лв. на час чрез SMS или мобилното приложение. С Mpark има възможност за заплащане на 30 минути престой - 0,50 лв., както и 16 лв. за целия ден. За живущите абонаментът е 5 лв. на месец за първи автомобил или 55 лв. за година (110 лв. за втори), за търговците – 100 лв. месечно, а за служебен абонамент – 250 лв. месечно.

Електромобилите паркират безплатно както в "Синя", така и в "Зелена зона".

Обособената "Зелена зона" включва 7 подзони между бул. "Васил Левски" и "Синя зона" със следните граници:

  • подзона 1, която включва и се ограничава от булеварди и улици: бул. "Христо Ботев", ул. "Кракра", ул. "Иван Рилски", ул. "Тодор Влайков", ул. "Христо Македонски", ул. "Константин Доганов", ул. "Академик Фьодор Успенски", ул. "Вл. Димитров- Майстора", ул. "Филип Тотю", ул. "Антон Страшимиров"; 
  • подзона 2, която включва и се ограничава от булеварди и улици: ул. "Кракра", ул. "Проф. П. Стоянов", бул. "В. Левски", бул. "Вл. Варненчик", ул. "Д-р Пискюлиев", ул. "Беласица";
  • подзона 3, която включва и се ограничава от булеварди и улици: бул. "Вл. Варненчик", бул. "В. Левски", бул. "Сливница", ул. "Дрин";
  • подзона 4, която включва и се ограничава от булеварди и улици: бул. "Сливница", бул. "В. Левски", бул. "Цар Освободител", ул. "Пирин"
  • подзона 5, която включва и се ограничава от булеварди и улици: бул. "Цар Освободител", бул. "В. Левски", бул. "Царевец", бул. "Ген. Колев", бул. "Чаталджа", ул. "Братя Бъкстон", ул. "Битоля";
  • подзона 6, която включва и се ограничава от булеварди и улици: бул. "Царевец", бул. "В. Левски", бул. "Осми Приморски полк";
  • подзона 7, която включва и се ограничава от булеварди и улици: бул. "Осми Приморски полк", бул. "В. Левски", бул. "Княз Борис I", ул. "Никола Вапцаров".

Община Варна призовава гражданите и гостите на града да се отнасят с толеранс към служителите на ОП "Общински паркинги и синя зона", които са на терен и изпълняват своите служебни задължения.

2025 © Варна е