Мобилно меню

Приключи премахването на павилионите в района на Колхозния пазар

Преместваемите обекти попадаха в терените, предвидени за ремонт и бяха в неугледен външен вид и в някои от тях от години не се е извършвала търговска дейност, аргументираха се от общината
Приключи премахването на павилионите в района на Колхозния пазар

Демонтажът на неработещите павилиони на ул. "Д-р Пискюлиев" приключи днес, съобщи заместник-кметът по обществения ред и сигурността в община Варна Илия Коев.

Премахването на бараките бе извършено във връзка с изпълнението на инвестиционен проект за основен ремонт на улицата в отсечката от ул. "Ангел Кънчев" до бул. "Христо Ботев". Преместваемите обекти попадаха в терените, предвидени за ремонт и бяха в неугледен външен вид и в някои от тях от години не се е извършвала търговска дейност, аргументираха се от общината. 

Община Варна предприе действия за демонтажа на павилионите още през октомври миналата година. Следвайки графика за демонтаж, първоначално бе прекъснато подаването на електричество и вода, а впоследствие започна и ръчното премахване на самите преместваеми обекти, които могат да бъдат използвани отново на друго местоположение, уточняват от общината. 

2025 © Варна е / снимка: Пресцентър Община Варна

Експерт съветва: Пазарувайте от онлайн търговци, които изпращат с "преглед и тест"

Когато грешката при изпращането на стоката е на търговеца, възстановяването на правата не следва да струва нищо на потребителя, изтъква Габриела Руменова от онлайн платформата "Ние, потребителите"
Експерт съветва: Пазарувайте от онлайн търговци, които изпращат с "преглед и тест"

Възрастна дама, която поръчала от електронен магазин магнитни кубчета за подарък на внуците си за празниците, е получила пратка със съвсем друг артикул, а продължителните ѝ опити да върне сгрешения пакет и да си възстанови заплатената сума остават неуспешни. За този случай информират от онлайн платформата "Ние, потребителите", където е постъпил сигналът. 

"Търговецът не е оставил опция "преглед и тест" и дамата е заплатила пратката в офиса на куриерската служба.

Когато отворила пакета, установила, че е доставен съвсем друг артикул. Върнала го е на търговеца чрез куриера, но още не може да си получи обратно парите.

Писмено и по телефона е уведомила търговеца, че заради сгрешената пратка желае да се откаже от покупката и да и бъдат възстановени заплатените суми. По телефона сътрудникът е заявил, че не може да и съдейства, защото търговецът е чуждестранен и я насочил да пише на отдел "Рекламации". След опит за връзка с тях проблемът остава нерешен, защото отговор няма и дамата не успява да си върне парите, които търговецът в този случай ѝ дължи.", разказа пред БНР основателят на "Ние, потребителите" Габриела Руменова. 

Във връзка с казуса тя препоръча, особено в кампании за масови намаления, хората да предпочитат търговци, които предоставят опцията "Преглед и тест", за да имат възможност да проверят дали изпратеното отговаря на поръчаното. При възникването на подобен проблем пък да се оформи на място протокол с представител на куриерската служба, че пратката е сгрешена. Така потребителят ще си осигури документи, въз основа на които да предяви своята претенция не само пред търговеца, но и пред институциите, включително и съда.  

"Когато грешката при изпращането на стоката е на търговеца, възстановяването на правата не следва да струва нищо на потребителя. Това не е този 14-дневен срок, в който ние решаваме по собствено желание да се откажем от поръчка, която сме направили. Това е рекламация, която предявяваме, защото има несъответствие между онова, което сме заявили, и това, което сме получили", разясни още Руменова. 

2025 © Варна е