Мобилно меню

С какви нарушения се сблъскаха потребителите през 2023-та

От онлайн платформата „Ние, потребителите“ посочват най-драстичните търговски нарушения през миналата година
С какви нарушения се сблъскаха потребителите през 2023-та

Липсата на промоционални артикули и таксуването на намалени стоки на редовните им цени са сред най-честите проблеми, които потребителите са изтъкнали във връзка с пазаруването по време на коледните и новогодишни празници. Наред с това, в една от веригите за хранителни стоки клиентите не са имали възможност да ползват полагащите им се ваучери за отстъпки, предоставени заради лоялност и натрупани суми от пазаруване при търговеца. Други потребители са имали неволи с дефектни стоки, неправилно начислени неустойки при прехвърляне при друг мобилен оператор и др. За това разказа пред медии основателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.

Ако потребителят е привлечен в даден търговски обект с реклама за продукт в намаление, а впоследствие се окаже, че търговецът не осигурил количества, съответни на очаквания интерес, който е създал с рекламата, то това е нелоялна търговска практика. Нарушение и когато уж намалените стоки се таксуват на касата на редовните им цени. При по-голямо пазаруване, както е около празниците, клиентите трудно успяват да проследят коректността при маркирането на всеки от артикулите и лесно може да се окажат подведени. 

Годишен обзор, изготвен от „Ние, потребителите“ посочва кои са най-драстичните нарушения и важните потребителски теми през 2023 година: 

  • Индексирането на цените на мобилните услуги при действащи договори, без право на отказ без неустойки;
  • Принудителната продажба на пластмасови кутийки за храна от витрината на суперите, без алтернативи;
  • Измами и нелоялни практики при предлагането онлайн на медикаменти и уреди за отслабване;
  • Нарушаването на потребителските права при намаления и промоции на хранителни продукти, облекла, стоки за дома и др.;
  • Как шринкфлацията "отхапва" от потребителските опаковки, а скимпфлацията неусетно влошава качеството на продуктите с цел намаляване на психологическия ефект от поскъпването на стоките заради инфлацията;
  • Пропуските при резервации на туристически услуги и рисковете при сделки с нерегламентирани лица;
  • Задължителното отдаване под наем на чадъри и шезлонги в комплект на плажа, което е нелоялна търговска практика, потвърдена от Министерството на туризма; 
  • Нелоялни практики на телекоми при телефонни оферти за подновяване на договора; 
  • Капаните на презентациите и договорите извън търговски обект;
  • Клиентските карти за отстъпки и измамите в социалните мрежи, които събират лични данни;
  • Влиянието на инфлуенсърите върху потребителското поведение;
  • Навлизането на изкуствения интелект в потребителската сфера;
  • Как идеята за кръговата икономика кореспондира с потребителското право;
  • Новите законодателни инициативи на европейските институции в областта на потребителската защита относно безопасността и качеството на продуктите.
2024 © Варна е

Стартира есенното почистване на дъждоприемните шахти във Варна

Три екипа работят на терен
Стартира есенното почистване на дъждоприемните шахти във Варна

Есенната профилактика на дъждоприемните шахти и дъждоотводнителната канализация във Варна започна миналата седмица. Това докладваха по време на редовната оперативка на администрацията от дирекция "Инженерна инфраструктура и благоустрояване". Съоръженията първо се почистват ръчно, след което автоматизирано се продухва трасето от шахтата до уличната канализация. Три екипа работят на терен, като дейностите се извършват по ул. "Девня", бул. "Княз Борис I", както и в ж.к. "Трошево". При почистването на дъждоприемните шахти присъства служител от районното кметство по време на целия процес, за да има засилен контрол, посочи по време на оперативката заместник-кметът по инфраструктура Димитър Кирчев. Изпълняващият функциите кмет Павел Попов подчерта, че специално внимание трябва да се обърне на ул. "Девня" и ниските части на града.

Районните кметове докладваха за състоянието на съответните райони. От "Приморски" отчетоха, че около 95% от уличната рехабилитация вече е изпълнена. В район "Младост" голяма част от пътната рехабилитация също е изпълнена, извършват се и основни ремонти на няколко улици – "Капитан Райчо Николов", "Перла", "Поп Димитър", "Мечтание" и други. В район "Аспарухово" фирмата е ангажирана изцяло с основния ремонт на пътя "Аспарухово" – "Галата", за да може обектът да приключи по-бързо и да се облекчи трафикът в района. От всички районни кметства докладваха, че са извършени проверки на стълбовете за улично осветление на всички детски площадки.

През изтеклата седмица, глоби на сметопочистващата фирма са наложени в два района – "Одесос" и "Аспарухово" – за неспазване на графиците. Пропуски бяха отчетени и в другите райони, като причината, изтъкната от фирмата, е неизправност в техниката, която се отстранява.

От дирекция "Екология и опазване на околната среда" посочиха, че често констатират нерегламентирано изхвърляне на смесен битов отпадък в контейнера за разделно събиране на растителни отпадъци в района на "Евксиноград", разположен на терена, където се пресичат улиците "1-ва" и "13-а". В другия контейнер за растителни отпадъци от домакинствата, който беше поставен в близост до хотел "Геолог", няма подобен проблем. Призовават се гражданите да ползват контейнерите по предназначение – те са само за растителни отпадъци от домакинствата (клони, листа, трева и други биоразградими отпадъци, формирани от поддръжка на зелени дворове и градини).

2025 © Варна е
Още по темата: Почистване Варна Шахти
Още по темата: Почистване Варна Шахти